• Een keur aan shows in het komende theaterseizoen.

    Theater De Kampanje

Kaartverkoop Kampanje loopt, al enkele shows uitverkocht

DEN HELDER De kaartverkoop voor het nieuwe seizoen van theater De Kampanje loopt alweer een tijdje en er zijn al enkele voorstellingen uitverkocht. Voor enkele andere zijn nog maar weinig kaarten beschikbaar. Daarentegen zijn er nog weer andere mooie shows waarbij nog voldoende plek is, zoals 'Bij Robèrt van Beckhoven', 'Doet sneeuw pijn' en 'Hadewych doet de dames'. Het nieuwe seizoen begint pas eind september, dus er is nog tijd om kaarten te kopen. Dit kan tegenwoordig online, op elk gewenst moment, maar het personeel van De Kampanje helpt belangstellenden ook graag telefonisch of aan de kassa.

Laatste kaarten voor de grote zaal: 1. Dirty Daddies, 8 februari; 2. Najib Amhali, 6-8 november; 3. Ton Kas, 27 maart; 4. Pieter Derks, 23 november; 5. Patrick Laureij, 3 april.

Laatste kaarten voor de kleine en de middenzaal: 1. Nasrdin Dchar, 10 november; 2. Stefano Keijzers, 28 februari; 3. Zoutmus, 8 november; 4. Janneke de Bijl, 3 april; 5. Sounds of Silence, 23 januari.

De Kampanje ruimt op

Zaterdag 15 juni was de laatste professionele theatervoorstelling van dit seizoen in De Kampanje. Miss Montreal maakte er met haar band een mooie laatste avond van. De medewerkers van De Kampanje maken zich nu op voor een mooie warme zomer. Op de werkvloer wordt er opgeruimd, er is groot onderhoud en klussen, waaraan men tijdens het theaterseizoen niet toe kwam, worden geklaard. De verhuur van de diverse zalen gaat op volle sterkte door tot aan de zomervakantie. Daarbij komen de eindoptredens van dansscholen en diploma-uitreikingen die zorgen dat er bijna dagelijks bedrijvigheid is in een van de mooie ruimtes. Op kantoor wordt het seizoen geanalyseerd. Waar gaan we mee verder? Wat willen we anders gaan aanpakken? Er wordt gebrainstormd en plannen worden gemaakt voor het nieuwe theaterseizoen. Bij de theaterkassa is het rustig en in de zomervakantie is de kassa voor passanten dan ook gesloten. Uiteraard is de kassa wel telefonisch bereikbaar van dinsdag tot en met vrijdag tussen 10.00 en 13.00 uur, mocht er een dringende vraag zijn. In deze periode zijn de presentatiedagen van impresariaten. Ze presenteren hun programma voor theaterseizoen 2020/2021. Na de zomer wordt dit in volle sterkte opgepakt door de programmeur en directeur en wordt dat theaterseizoen vormgegeven.

Jongerenpanel

Voor het eerst gaat De Kampanje werken met een jongerenpanel. Een lang gekoesterde droom. Jongerenpanel Yung Delly bestaat uit tien ambassadeurs tussen twaalf en twintig jaar en met hen gaat het Kampanje-team bespreken wat leuk is en wat niet. Ze mogen gratis voorstellingen bezoeken in verschillende theaters en artiesten interviewen. Ze maken reportages voor social media en helpen met het promoten van voorstellingen onder hun eigen leeftijdsgenoten. Door deze bijzondere samenwerking aan te gaan, weet De Kampanje precies wat er speelt onder de doelgroep 12+ en maken jongeren op een leuke en interactieve manier kennis met theater. Zo snijdt het mes aan twee kanten.